Tekijä: Karhu Basket
Janne Hänninen Karhubasketin apuvalmentajaksi
Keväällä toisen perättäisen Suomen mestaruuden voittanut Kauhajoen Karhubasket on solminut vuoden sopimuksen 32 vuotiaan Janne Hännisen kanssa. Hänninen saapuu Janne Koskimiehen aisapariksi, kun nuorten maajoukkuekiireet antavat myöten.
Omalla pelaajauralla Hänninen pelasi seitsemän kauden aikana divari A:ssa yhteensä 120 ottelua. Kasvattajaseura Wartti Basketin lisäksi hän pelasi mm. Helsingin NMKY:ssä, Järvenpään koripalloseurassa ja Porvoon Tarmossa.
Valmennusura lähti käyntiin kasvattajaseura Wartissa. Sen jälkeen Hänninen valmensi helsinkiläisessä Helmi Basketissa 2015-2019 naisten 1-divisioonassa sekä U-19, U-16 ja U-14 joukkueita. HBA:ssa hän toimi naisten Korisliigavalmentajana kaudella 2016-2017. Viime kaudella Hänninen siirtyi Ruotsiin, jossa hän valmensi Uppsala Basketia. Tämä sopimus päättyi helmikuussa 2019.
Janne Hänninen on mukana 16-vuotiaden tyttöjen maajoukkueen valmennustiimissä. Tämä joukkue aloitti PM-kisat eilen torstaina Lohjan kisakalliossa. Heinäkuun lopussa Hänninen matkustaa maajoukkueen kanssa Liettuaan, jonka jälkeen on ohjelmassa kaksi harjoitusottelua Kisakalliossa Venäjää ja Kreikkaa vastaan. Näiden jälkeen matka jatkuu Pohjois-Makedonian Skopjeen, jossa se kohtaa A-tason EM-kisoissa ainakin Unkarin, Italian ja Venäjän.
– Olen innoissani uudesta sopimuksesta, Hänninen kertoo. – Keskusteltuani Janne Koskimiehen ja muun organisaation kanssa olin vakuuttunut, että haluan olla osana Karhu Basketia. – Seurasta ja ihmisistä huokuu hyvä yhdessä tekemisen meininki ja seurassa työskennellään yhteisen tavoitteen eteen intohimoisesti.
Myös Karhubasketin päävalmentaja Janne Koskimies on tyytyväinen. – Karhu Basketin apuvalmentajan valitseminen on lähihistorian valossa osoittautunut melkoisen tärkeäksi rekrytoinniksi, joten tämän valinnan kanssa ei todellakaan voinut hätäillä, Koskimies aloittaa viitaten omaansa ja Jussi Laakson kulkemaan matkaan päävalmentajaksi juuri apuvalmentajan pestin kautta.
– Koin heti ensimmäisistä keskusteluista lähtien, että Janne voisi hyvinkin olla soveltuva valmentaja meille. – Saimme myöskin vahvat suositukset sekä seuravalmennuksen, että nuorten maajoukkuevalmennuksen piiristä.
– Minulla on melko korkeat standardit valmennuksen ja pelaajien toiminnan suhteen, joten alusta asti oli tärkeää löytää työpari, joka suoriutuu tietyistä valmennuksen osa-alueista kuten vastustajien scouttaamisen korkealla tasolla. – Silloin pystyn itse keskittymään paremmin omiin vastuualueisiini ja se näkyy valmennuksen laadussa. – Meidän tulee jatkuvasti pyrkiä uusiutumaan ja nostaa vaatimustasoa, ettemme jää polkemaan paikalleen, Koskimies korostaa.
– Uskon, että saamme Kauhajoelle osaavan valmentajan, joka tulee hyvin toimeen erilaisten persoonien kanssa. – Jussi antoi minulle todella paljon vastuuta päivittäisessä valmennuksessa ja vaikka nyt ei kahden päävalmentajan systeemillä mennäkään, niin Janne tulee varmasti saamaan sellaisen roolin, jossa pääsee taas kehittymään valmentajana, Koskimies pohtii.
Karhubasketin valmennuksesta tulevalla kaudella vastaavat Janne Koskimies ja Janne Hänninen. Pelaajasopimukset ovat solmittuna Bojan Sarcevicin, Antti Niskasen, Okko Järven, Mikael Laihosen, Eero Innamaan ja Joona Hakamaan kanssa.
Parista pelaajasopimuksesta Karhubasket tulee tiedottamaan lähipäivinä.
Mestarienliigan eli BCL:n karsinnan arvonta suoritetaan Genevessä torstaina 4. päivä heinäkuuta. Karhubasket on paikalla ja arvontaa voi seurata suorana youtube:n kautta. Tästä lisää viikonlopun aikana.
BCL:n karsintojen otteluparit arvotaan torstaina 4.7.
Kaksi perättäistä Suomen mestaruutta voittanut Karhubasket osallistuu BCL:n eli koripallon mestarienliigan karsintoihin. Karsintojen otteluparit arvotaan Sveitsin Genevessä torstaina 4. päivä heinäkuuta. Kauhajokisten vastustajat ensimmäiselle ja toiselle karsintakierrokselle ovat selvillä noin puolen päivän aikaan.
Tänä vuonna karsinnoissa on kaksi kierrosta. Molemmat kierrokset ratkotaan kahden ottelun yhteistuloksella. Se joukkue, joka tekee yhteensä enemmän pisteitä kahdessa ottelussa ensimmäisellä kierroksella, etenee toiselle kierrokselle. Toisen kierroksen voitosta irtoaa paikka BCL:n runkosarjaan.
Ensimmäisen kierroksen ottelut pelataan syyskuun tiistai 17. ja perjantain 20. päivä. Toisen kierroksen ottelupäivät ovat torstai 26. päivä ja sunnuntai 29. päivä syyskuuta. Ennakkoon saadun tiedon mukaan Karhubasket pelasi ensimmäisellä kierroksella 17. päivä vieraissa ja perjantaina 20. päivä kotiluolassa. Tämä kuitenkin varmistuu vasta arvonnan yhteydessä.
Jos verkkotoimitus tulkitsee BCL:n viestintää oikein, niin ensimmäisen kierroksen vastustaja on joku seuraavista:
Donar Groningen, Hollannin liigan kakkonen.
Legia Warszawa, mukana Puolan liigan puolivälierissä.
Benfica, Portugalin liigan kakkonen.
CSM Oradea, Romanian liigan mestari.
Fribourg Olympic, Sveitsin liigan mestari.
Inter Bratislava, Slovakian liigan mestari.
Södertälje Kings, Ruotsin liigan mestari.
Kyiv Basket, Ukrainan liigan kakkonen.
Toisen karsintakierroksen sijoitetut joukkueet ovat; Telenet Giants Antwerp (Belgian liigan kakkonen), San Pablo Burgos (Espanjan liigan 11.), Telekom Baskets Bonn (Saksan liigan 7., Saksan cupin välierissä), Ventspils (Latvian liigan 2., LEUBL:n voittaja), Lietkabelis (Liettuan liigan välierissä), Mornar Bar (Montenegron liigan kakkonen), Polski Cukier Torum (Puolan liigan 2.) ja Nizhny Novgorod (venäjän VTB liigan runkosarjan 8.).
Viime kaudella Karhubasket eteni BCL:n karsinnoissa kolmannelle kierrokselle asti, voittamalla ensimmäisellä kierroksella Romanian mestari CSM Oradean ja toisella kierroksella Bulgarian mestari Levski Sofian molemmissa osaotteluissa. Kolmannella kierroksella ranskalainen Nanterre oli sitten kauhajokisia selvästi parempi.
Karhubasket tulee olemaan paikalla Genevessä ja tulee raportoimaan tiiviisti karsintojen etenemistä mm. some-kanavilla.
Korisliigan finaalien MVP Cameron Jones jatkaa Karhubasketissa
Kaksi perättäistä Suomen mestaruutta voittanut Karhubasket on solminut vuoden jatkosopimuksen 30 vuotiaan Cameron Jonesin kanssa. Kevään 2019 finaalien arvokkaimmaksi pelaajaksi valittu Jones oli tärkeä palanen, kun kauhajokiset etenivät mestaruuteen.
Jonesin sopimuksessa on heinäkuun loppuun asti ns. ulkomaanpykälä, joten siihen asti hän on vapaa tekemään rahakkaamman pelaajasopimuksen Suomen ulkopuolella. Joulukuussa on myös pykälä ulkomaille siirtymisestä, mutta jos se toteutuu, saa Karhubasket tuntuvan korjauksen sopimuksen purkautumisesta.
Jones saapui Kauhajoelle tammikuussa 2019. Hän oli mukana Karhubasketin 20 runkosarjaottelussa ja teki niissä keskiarvoiksi 18,6 pistettä, 4,9 levypalloa ja 3,7 syöttöä. Runkosarjassa kakkoset upposivat 60,5 prosentin ja kolmoset 45,3 prosentin tarkkuudella. Näistä 20 runkosarjaottelusta Karhubasket voitti 17 kappaletta ja hävisi kolme. Jones huilasi runkosarjan päätöskierroksella vierasottelussa Katajaa vastaan.
Pudotuspeleissä 193 senttisen takamiehen vauhti vain kiihtyi. 12 pudotuspeliottelussa keskiarvoiksi tuli 20 pistettä, 4,9 levypalloa ja 6 syöttöä. Karhubasket eteni finaaleihin voittamalla puolivälierissä Helsinki Seagullsit otteluvoitoin 3-0. Välierissä kaatui KTP 4-0.
Finaaleissa Karhubasket kohtasi Kouvolan Kouvot. Kouvot aiheuttivat kauhajokisille pudotuspelien ainoan tappion, mutta Jonesin johdolla joukkue pystyi uusimaan mestaruuden. Viidessä finaaliotteluissa keskiarvoiksi Jonesille tuli 21,6 pistettä, 5,6 levypalloa ja 6,8 syöttöä. Mestaruus ja kovat tilastot toivat Jonesille MVP palkinnon.
Ennen saapumista Suomeen ja Karhubaskettiin Jones pelasi yliopistokoripalloa vuodet 2007-2011 Northern Arizonassa. Viimeisellä yliopistokaudella 2010-2011 hän teki keskiarvoiksi 20,1 pistettä, 4,6 levypalloa ja 3,2 syöttöä. Jones on pelannut myös NBA:n G-liigassa 194 ottelua keskiarvoilla 14,5/3,3/2,6. Jones on pelannut myös kolmen kauden aikana Kreikan pääsarjassa. Kaudella 2015-2016 joukkueena oli Arkadikos (15,6/4,4/3,3), kaudella 2017-2018 Kymis (11,1/3,6/2,7) ja viime kauden alkupuolella ennen siirtymistä Korisliigaan Lavrio (5/2,7/1).
– Cameron Jones on poikkeuksellisen kokonaisvaltainen ulkomaalaisvahvistus korisliigaan, Karhubasketin päävalmentaja Janne Koskimies kertoo tyytyväisenä. – Häneltä löytyy monipuolinen korintekovalikoima eri etäisyyksiltä, mutta hän ei pakota omia ratkaisujaan. – Persoonana ”Cam” on rauhallinen ja ammattimainen kaveri, joka on helppo valmennettava ja hyvä joukkuekaveri. – Hän ei ole mikään huomion keskipisteenä olemisesta nauttiva superstara, vaan ihan yksi jätkistä muiden joukossa. – Siinä mielessä en yllättynyt hänen halukkuudestaan jatkaa tässä porukassa.
– Itse suhtaudun tähän ulkomaanoptiotilanteeseen maltillisesti. – Katsotaan rauhassa mitä heinäkuu tuo tullessaan. – Tietysti finaalinen MVP:n mukana olo Champions Leaguen karsinoissa nostaisi meidän mahdollisuuksia huomattavasti. – Pelit tulevat vastaan todella lyhyellä valmistautumisajalla ja ne joukkueet, joilta löytyy jatkuvuutta, ovat etulyöntiasemassa, Koskimies kertoo.
Karhubasketilla on nyt voimassa olevat pelaajasopimukset Cameron Jonesin, Bojan Sarcevicin, Okko Järven, Antti Niskasen, Eero Innamaan, Mikael Laihosen ja Joona Hakamaan Kanssa. Karhubasket jatkaa pelaajamarkkinoiden tutkimista ja uusista sopimuksista tiedoteen heti, kun niitä on tehty.

Karhubasket mestaruuslippis ja -t-paita nyt ennakkomyynnissä
Toukokuun lopussa toisen perättäisen Suomen mestaruuden voittanut Karhubasket on saanut erän mestaruustuotteita. Mestaruuslippis ja -t-paita ovat nyt ennakkomyynnissä. Varmista omasi heti, lähettämällä tilauksesi osoitteeseen: info@karhubasket.fi. Ilmoita samalla määrä, koko ja haluatko naisten vai miesten mallia.
Kun tuotteet ovat saapuneet, sinuun otetaan sähköpostitse yhteyttä.
Muista toimia nopeasti, että varmistat omat mestaruustuotteesi!
Mestari Karhubasketille palkintoja Korisliigan palkitsemistilaisuudessa
Korisliigakausi 2018-2019 sai lopullisen sinetin torstaina, kun koripalloväki kokoontui Helsingissä palkitsemaan kauden parhaita. Toisen perättäisen Suomen mestaruuden voittanut Karhubasket oli hyvin esillä juhlissa, saaden kolme palkinto.
Karhubasketin takamies Cameron Jones palkittiin Korisliigan finaalien MVP-pelaajana. Arvokkain pelaajapalkinto irtosi kovalla tilastorivillä. Viidessä finaaliottelussa Kouvoja vastaan Jones pussitti 21,6 pistettä, poimi 5,6 levypalloa ja jakoi 6,8 syöttöä. Hyvän ja monipuolisen hyökkäyspelin lisäksi, Jones esitti sekä finaaleissa että koko kaudella laadukasta puolustuspeliä.
Karhubasketin toisen mestaruuden takuumiehenä toimi Rene Rougeau. Mestaruutta Kauhajoella jo keväällä 2018 juhlinut Rougeau palkittiin Korisliigan vuoden ulkomaalaispelaajana. Rougeau pelasi oranssipaidoissa 50 ottelua ja niissä tilastoihin tuli rivi 15,8 pistettä, 8 levypalloa ja 3,5 syöttöä per ottelu. Näiden lisäksi Rene riisti pallon vastustajalta 1,8 kertaa ottelussa ja torjui 1,5 heittoa. Kakkoset hän upotti 55,8 prosentin ja kolmoset 42,4 prosentin keskiarvolla.

Koko Korisliigan tilastoissa Renen lukemat oikeuttivat seuraaville sijoille: Pisteet 15., levypallot 5., riistot 7. ja torjunnat 2. Tehotilaston Rene voitti lukemalla 22,5. – Unelmamme kävivät toteen, kun onnistuimme voittamaan toisen mestaruuden putkeen, Rene Rougeau jutteli palkintogaalassa. – Mestaruus toi meille hieman paineita, mutta säilytimme keskittymisen läpi kauden. – Molemmat vuodet Korisliigassa olivat kovia ja taso täällä on kova. – Tällä kaudella paikallisvastustaja Kobrat olivat paljon parempia. – Olen nauttinut pelaamisesta ja asumisesta Suomessa, muuten en olisi täällä ollut kahta kautta. – Nyt pääsen kotiin Los Angelesiin tapaamaan tuttuja, ja odotan sitä innolla, Rene kertoi.
Karhubasketin puheenjohtaja Vesa Ojala palkittiin vuoden koripallojohtajana. Ojala antoi tunnustusta toiminnassa mukana oleville henkilöille. – Korisliigakausi oli meidän osalta tiukka. – Sarja jakaantui kahtia runkosarjan aikana, mutta tiesimme, että pudotuspeleissä mikä tahansa joukkue voi yllättää. – Tästä kertoi se, että Kouvot nousi finaaliin asti runkosarjan kuudennelta paikalta. – Teemme paljon töitä ja meillä on todella hyvä taustaorganisaatio. – Meillä on loistavat fanit, jotka jaksavat Pertsan ja Tupun johdolla kiertää sekä kannustaa joukkuetta. – Viime kaudella fanit tekivät parisenkymmentä reissua ja kilometrejä tuli yhteensä noin 10 000. – Kiitosta pitää antaa myös sponsoreille, talkooväelle, jotka tekevät mm. järjestysmiehinä ja kanttiinissa todella hyvää työtä, Ojala korosti.
- – Vuosi sitten ajattelimme, että emme lähde mukaan europeleihin. – Pidimme taustaryhmän kokouksen, joissa tällaisista asioista pitää keskustella. – Taustaryhmän kanta oli vahvasti sellainen, että kun olemme mestareita ja paikka eurokentille aukeaa, niin lähdemme mukaan. – Tällä kaudella teimme jo hyvissä asioissa päätöksen, että jos voitamme mestaruuden, niin olemme mukana europeleissä. – Korishommista ei voi kesälomaa pitää,sillä pelaaja-asiat, sponssit ja monet muut asiat etenevät koko ajan, Ojala kertoi kesän tapahtumista.
Karhubasket jatkosopimukseen Bojan Sarcevicin kanssa
Karhubasket on solminut kahden vuoden jatkosopimuksen kapteeni Bojan Sarcevicin kanssa. 31 vuotias Sarcevic on johtanut joukkueensa kahteen peräkkäiseen Suomen mestaruuteen, kahden viime kauden aikana.
Mestaruuteen päättyneellä kaudella 2018-2019 Bojan pelasi kaikkiaan 51 ottelussa. Tilastoi tuli rivi 10,1 pistettä, 4,4 levypalloa ja 5,1 syöttöä. Kaikkiaan Bojan on pelannut Korisliigassa 608 ottelua ja tehnyt niissä 10,2 pistettä, ottanut 3,4 levypalloa ja jakanut 4 syöttöä ottelua kohden.
Sarcevic on pelannut Korisliigassa 13 kautta, joista viimeiset kuusi ovat menneet Karhubasketin peliasussa. Bojan on pelannut myös Korihaissa ja KTP:ssä. Yhteenlaskettuna Bojan on tehnyt Korisliigassa 6222 pistettä ja jakanut 2416 syöttöä. Kaikkien aikojen tilastossa 608 ottelua oikeuttaa sijalle 10, pisteissä sija on 33. ja syöttölukema sijalle kaksi, heti tilastoykkösen Teemu Rannikon takana.
Kauden 2017-2018 jälkeen Sarcevic valittiin Korisliigan finaalien arvokkaimmaksi pelaajaksi. Silloin hän teki kuudessa finaaliottelussa Vilpastavastaan 15,3 pistettä, otti 5,5 levypalloa ja jakoi 8 syöttöä. Tämän kevään finaaleissa Sarcevic tilastoi 9,4 pistettä, 3,2 levypalloa ja 3,8 syöttöä.
Karhubasketin puheenjohtaja Vesa Ojala oli iloinen, kun sopimus varmistui. – Bojan on ollut meillä johtavassa roolissa jo usean kauden ajan ja sekä fanit että yhteistyökumppanit pitävät hänestä todella paljon, Ojala kertoo. – Sopimuksen jatkamisesta puhuttiin jo aikaisemmin, mutta halusimme rauhoittaa tilanteen pudotuspelien ajaksi. – Neuvottelussa on aina kaksi osapuolta, mutta lopulta pääsimme nopeasti hyvään ratkaisuun, Ojala sanoo tyytyväisenä.

– Keskustelin Bojanin kanssa helmikuussa, jolloin päätös valmennuksen muutoksesta tehtiin, Karhubasketin valmentaja Janne Koskimies aloittaa tuoreimman sopimuksen kommentoinnin. – Kerroin, että haluamme tietysti pitää hänet täällä, mutta asiassa on toinenkin puoli. – Käskin hänen ottaa aikaa ja selvittää rauhassa löytyykö edelleen se sama palo jatkaa Kauhajoella, vai haluaako hän etsiä uusia haasteita esim. Suomen ulkopuolelta.
– Päättyneellä kaudella isossa päässä tuli aika paljon muutoksia kesken kauden. – Abiffin tilalle tuli ensin Johns, ja lopulta hänet puolestaan korvasi erityylinen McKnight. – Tämän myötä meiltä puuttui varsinainen Pick and Roll-pelaaja joukkueesta, jonka vuoksi hyökkäyksemme ei pyörinyt aivan niin paljoa Bojanin palloscreenipelaamisen ympärillä, kuin edellisellä kaudella. – Rakensimme pelimme lopulta enemmän kaukoheittotaitoisten isojen pelaajien varaan. – Tämä pakotti puolestaan vastustajan isot kauemmas korista avaten kolmen sekunnin alueen meidän vahvoille korille ajajille Cameronille, Okolle ja Renelle.
– Ensi kauden joukkuetta rakennamme nyt rauhassa, ja katsomme millaisia pelaajia meille on tarjolla. – Menestystä on tullut vähän erilaisilla hyökkäystyyleillä, kun joukkueen puolustus on toiminut kiitettävästi. – Pidän joka tapauksessa hienona asiana sitä, että joukkueemme pelinjohto on jatkossakin kovan tason eurooppalaisen takamiehen käsissä. – Haluan joukkueeni pelaavan kollektiivisuuteen perustuvaa koripalloa ja meillä on hyvät lähtökohdat siihen, Koskimies kertoo.
Karhubasketilla on nyt sopimukset ensi kaudeksi Bojan Sarcevicin, Okko Järven, Antti Niskasen, Eero Innamaan, Mikael Laihosen ja Joona Hakamaan kanssa. Pelaajamarkkinoiden tutkiminen jatkuu valmentaja Janne Koskimiehen johdolla.
KAUNIS KIITOS JA KUMARRUS
Olen viettänyt neljä hienoa vuotta Kauhajoella, jonka aikana minua on kohdeltu erittäin hyvin ja kunnioittavasti. Haluan kiittää koko Kauhajokea ja kauhajokisia tästä. Oli hienoa, että sain olla mukana toiminnassa, jonka vuoksi moni itseni mukaan lukien sai kokea isoja tunteita. Välillä pettymyksen tunteita, mutta myös paljon onnistumisen tunteita. Tämä on varmaan viime kädessä se, miksi teen työtäni urheilun parissa.
Iso kiitos Vesa Ojalalle, Mikki Perälälle ja Sami Toiviaiselle, jotka toivottivat minut tervetulleeksi töihin vuonna 2015. Veskulle tietenkin vielä erittäin iso kiitos lisää, koska luotti keltanokkapäävalmentajaan ja antoi mahdollisuuden toimia joukkueen päävalmentajana kahden vuoden ajan. Tämä ajanjakso ei varmasti unohdu koskaan.
Joukkueet, pelaajat ja staffit, joissa olen päässyt toimimaan ovat olleet upeita. On ollut etuoikeutettua päästä työskentelemään kanssanne. Toivottavasti tiemme kohtaa vielä jossain vaiheessa elämää. Isot tsempit Jannelle seuraavaan ajanjaksoon päävalmentajana. Yhteistyömme jatkuu hieman eri tavalla, mutta tärkeintä on, että se jatkuu.
En lähde erikseen nimeämään kaikkia minua tukeneita ihmisiä, teitä on niin monta! Toivon, että ymmärrätte 😊 Taustaryhmä, faniklubi, sponsorit/tukijat, yleisö, toimitsijat, seuran juniorit, seuran juniorivalmentajat, kaverini ja ystäväperheeni, kaikki ansaitsevat kiitokset. Pelaajien ja taustahenkilöiden perheet, olette korvaamattomia ja ehkä maailman ymmärtäväisimpiä ihmisiä. Kiitos!
Nyt minun on aika kääntää uusi lehti elämässäni ja muuttaa takaisin pääkaupunkiseudulle. Siellä odottaa muutokset ennen kaikkea henkilökohtaisessa elämässäni, jonka vuoksi sinne halusin takaisin muuttaa. Muutoksia tapahtuu toki korisrintamallakin ja olenkin onnellinen siitä, että ensi kaudella pääsen tekemään ainakin kaksi reissua Kauhajoelle.
Hymyillään kun tavataan!
Peace and out,
Coach Jussi
Karhubasket kiittää Jussi Laakso mahtavasta työstä joukkueen valmentajana. Jussi luotsasi oranssipaitoja kahden kauden aikana 103 ottelussa. Voittoja tuli 75 kappaletta ja tappioita 28, voittoprosentin ollessa loistava 72,8.
Pudotuspeleissä jälki oli vieläkin kovempaa. Kahden kauden aikana kaksi mestaruutta, eikä kukaan voi vaatia enempää. 26 ottelua, 22 voittoa ja neljä tappiota, muodostavat voittoprosentiksi hurjan 84,6. Tuo voittoprosenttilukema on kovin pääsarjan historiassa, jos laskuista jätetään pois valmentajat, jotka ovat valmentaneet yhdessä tai kahdessa ottelussa.
Laakson johdolla Karhubasket pelasi myös historiansa ensimmäiset europelit. Niistä saldoksi tuli neljä voittoa ja kaksi tappiota.
Isot kiitokset Jussille ja onnea sekä menestystä Seagullsien päävalmentajan pestiin!

Karhubasket juhli mestaruutta kansanjuhlassa
Karhubasket järjesti yhteistyössä Kauhajoen kaupungin kanssa mitalijuhlat Ojalan Pakarin pihalla keskiviikkona 29. päivä toukokuuta. Toisena vuonna peräkkäin mitalijuhla sai kultaiset kehykset, kun Karhubasket voitti Suomen mestaruuden Korisliigan finaaleissa. Finaalisarjassa kaatui Kouvolan Kouvot otteluvoitoin 4-1 ja ratkaiseva finaaliottelu pelattiin karhuluolassa viime sunnuntaina.
Mitalijuhlassa oli jälleen mukana Provion Oy, joka järjesti Ojalan Pakarin pihalle rekan, jonka lavalla juhlallisuudet pidettiin. Provion järjesti myös Karhubasketin pudotuspelien kotiotteluihin VIP-tilat, jotka toimivat hienosti.

Keskiviikon juhlallisuudet keräsivät arviolta 1500 henkilöä paikalle. Juhlassa esiteltiin Karhubasketin mestaruusjoukkue, joka sai juhlaväeltä hurjat suosionosoitukset. Kauhajoen kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Lasse Hautala piti juhlapuheen ja kaupunginjohtaja Linda Leinonen kertoi koripallon merkityksestä Kauhajoelle. Musiikista vastasi Duo Töyssy & Tervaniemi, sekä juhlan lopuksi Pasi ja Anssi esittivät Karhubasket Fan Clubin virallisen biisin oranssi on meidän.

Karhubasketin puheenjohtaja Vesa Ojala jakoi ansaitusti kiitoksia omassa puheenvuorossaan. Ojala kiitti faneja, jotka ovat tuonneet oranssipaitojen kotiotteluihin mahtavan tunnelman ja olleet myös hienosti mukana monissa vieraspeleissä. Kiitosta saivat myös järjestysmiehet, kanttiiniväki ja muut toimijat, kuten saliryhmä, jotka ovat saaneet kotiottelut toimimaan. Ojala kiitti myös taustaryhmää, joka kerää rahoituksen toimintaan, sekä yrityksiä, joiden avulla toimintaa pyöritetään. Karhubasket teki tiistaina yritysvierailuja pantteripatsaan kanssa.
YLE lähetti juhlat suorana areenan kautta ja juhlat ovat vielä sieltä katsottavissa.
Kiitos kaikille, jotka tekivät mitalijuhlista ikimuistoisen!
Karhubasket mukaan BCL karsintoihin
Viime sunnuntaina toisen perättäisen Suomen mestaruuden voittanut Karhubasket on päättänyt lähteä mukaan Basketball Champions Leaguen eli BCL:n karsintoihin. Tulevalla BCL-kaudella järjestetään kaksi karsintakierrosta. Karsinnoista BCL:n runkosarjaan selviää kahdeksan joukkuetta. BCL:n runkosarja alkaa lokakuun 8. tai 9. päivä. Karsintojen ensimmäisen kierroksen osaottelut pelataan syyskuun 17-18 päivä ja 21-22 päivä. Ensimmäisen karsintakierroksen voittajat selviävät toiselle karsintakierrokselle yhteistuloksen perusteella. Jos pisteet ovat toisen osaottelun jälkeen tasan, niin pelataan jatkoaika, jotta jatkoon menijä selviää.
Toisen kierroksen osaottelut pelataan syyskuun 24-25 päivä ja jälkimmäiset osat 28-29 päivä.
BCL:n karsintojen otteluparit arvotaan heinäkuun alussa Genevessä. Karhubasket tulee olemaan paikalla ja raportoi arvonnoista some-kanavilla.
Viime kaudella Karhubasket oli ensimmäisen mestaruuden jälkeen mukana BCL:n karsinnoissa. Seurahistorian ensimmäiset europelit sujuivat hienosti, kun joukkue kaatoi ensimmäisellä karsintakierroksella Romanian mestari CSM Oradean molemmissa osaotteluissa. Toisella karsintakierroksella kauhajokiset nappasivat kaksi voittoa Bulgarian mestari Levski Sofiasta, mutta kolmannella karsintakierroksella kohdattu ranskalainen Nanterre oli sitten liian kova pala Karhubasketille.


















